דוד ברקוביץ ותומי קלמנטס | מעצבים גרפיים. בעלי חברה לפרסום ומיתוג Oi! Leading Brands
במהלך שנה ב' הכרנו והקליק היה מיידי. ידענו שיום אחד נפתח חברה יחד. לאט לאט החלום הפך למציאות והגשמנו את החזון העסקי והוויזואלי שלנו

מוזיקה, ארגזים ועיצוב

דוד: בתור ילד הייתי מאוד בעייתי. לא סיימתי 12 שנות לימוד ואף מסגרת לא קיבלה אותי. תמיד הרגשתי עוף מוזר. למזלי, היו לי יכולות ציור והייתה לי את המוזיקה, אני מנגן ג'ז. לימים מצאתי את הקשר בין עיצוב למוזיקה – זה הכל עניין של היררכיות, קצב ושפה. כשאתה מעצב יש לך הרבה כלים להשתמש בהם, ממש כמו תזמורת עם הרבה נגנים וכלי נגינה. לכל אחד המקום שלו ויחד הם מצליחים להעביר תחושה - ואת המסר.

תומי: נולדתי לאבא אמן שהיה לו סטודיו בבית. הנטייה הטבעית שלי היתה ליצור ולצייר. בצעירותי גדלתי ליד מחנה 80, הייתי נוהג לאסוף ארגזי תחמושת ריקים עם גרפיקות שונות עליהם, העיצובים מאוד ריגשו אותי. נמשכתי למסר שעטיפה מעבירה. כשגדלתי והכרתי את תחום העיצוב הגרפי, היה לי ברור שזה הכיוון שלי - ידעתי שכך אצליח לייצר דברים ולממש את עצמי. היום בחברה אנחנו מעצבים ארגזים של מותג אלכוהול, מבחינתי זאת סגירת מעגל.
דוד: תומי ואני למדנו בויצו חיפה עיצוב גרפי ותקשורת חזותית. במהלך שנה ב' הכרנו והקליק היה מיידי. ידענו שיום אחד נפתח חברה יחד. לאחר סיום הלימודים כל אחד הלך לדרכו - אני למשרדי פרסום ותומי לתחום הטלוויזיה. נשארנו בקשר והחלום לא נמוג.
"אחרי שנים בתעשייה, דווקא כשהגענו לשיא ורגע לפני שהתחלנו לקטוף את הפירות, החלטנו לאתגר את עצמנו לשנות מסלול, לאחד כוחות ולפתוח יחד חברה לפרסום ומיתוג. "
החברה מייצרת סיפורים ויז'ואליים עבור מותגים, ועובדת כבר 7 שנים וחצי.
תומי: התחלנו מלמטה. ההשקעה הראשונה שלנו היתה לפטופ. ישבנו בסלון דירתי שהיא 30 מ"ר, גב אל גב כי לא היה מקום, והתחלנו לבנות ולהיבנות - לצבור נסיון, ידע ולקוחות. היה לנו חלום לא לעבוד לפי שטנץ קבוע, אלא לתפור לכל לקוח חליפה על פי מידותיו - ולענות על צרכיו. להיות מלאים בהשראה ולהעביר את זה לעבודה שלנו. ידענו שעל מנת ללוות מותג מהמצב הנוכחי שלו ולקדם אותו נכון לעבר עתיד טוב יותר, עלינו להיות גמישים. לאט לאט החלום הפך למציאות והגשמנו את הראיה העסקית והוויזואלית אותה רצינו לממש.

התחנה הראשונה שלי

דוד: חבר רשם אותי לויצו חיפה בהפתעה, כמתנת יום הולדת. "אתה יודע לצייר"- הוא אמר לי- "ישנו תחום של גרפיקה ממוחשבת, למה שלא תנסה?" למבחני הקבלה ניגשתי בלי לדעת לאן אני הולך. ביקשו מאתנו להכין משהו שמייצג את עצמנו. אני הכנתי קטע וידאו של עצמי מנגן ג'ז. בראיון הקבלה אחד המרצים שאל אותי אם אני מכיר את הנגן מיילס דיוויס. הפשלתי את השרוול וחשפתי קעקוע גדול שלו על הכתף. התקבלתי במקום. כל החיים עשיתי שטויות ומסגרות פלטו אותי בגלל זה. מביה"ס זרקו אותי.
"כאשר הגעתי לויצו נחשבתי לעוף מוזר, חצי שנה לא הבנתי מה שאני עושה שם. אבל לאט לאט קיבלו והתלהבו מהעשייה שלי. ראו בה יצירתיות גדולה ועודדו אותי להמשיך. לראשונה בחיי הרגשתי שייך."
ראש המחלקה דאז, פרופ' טרי שרויאר גיבתה אותי והייתה גאה בי. זה גרם לי להתפתח ולצמוח. ויצו חיפה היתה המסגרת הראשונה בחיי שהצלחתי להישאר בה, זה נתן לי ביטחון עצום וכך הצלחתי ללמוד את התחום. עד היום התחושה הזאת מלווה אותי ונותנת לי ערך וכוח בעבודות שלי בחברה. תומי: ויצו העניקה לנו חשיבה לפי קונספט, בין אם אתה מייצר לוגו, קמפיין או כל רעיון אחר. אתה קודם כל חושב למי זה מיועד, מה המסר שאתה רוצה להעביר. זה משהו בסיסי ביצירה אך זהו כלי אשר מלווה אותנו בעבודה עד היום. אחד המרצים הזכורים עליי היה חיים שטייר ז"ל, הוא היה רעב ובעל תשוקה למקצוע וידע להעביר את זה אל הסטודנט. היה מעודכן, חריף ועורר השראה גדולה. לי הוא נתן את אבני היסוד של כיצד לשאול את השאלות הנכונות - ואז גם התשובות לא מאחרות לבוא...

מסתבר שבעיצוב תמיד אפשר יותר

אנחנו חברה מובילה בארץ ומטפלים במותגים הגדולים ביותר. לאחרונה עשינו פרויקט שאנחנו מאוד גאים בו עבור תנועת הצופים. עיצבנו ומיתגנו מחדש עבורם את כל מערך ההדרכה, שמשמש היום את כל המדריכים שם. השאיפה שלנו היא להמשיך לעבוד קשה ולהשיג לקוחות חדשים בנפחים אף גדולים יותר - עם רצון עז להתפתח גם מעבר לים. בויצו חיפה יש הרבה חוכמה. לא מתעסקים שם בטרנדים ולא מתאמצים להיות Cool
בסופו של דבר - במקצוע שלנו דרוש הרבה שכל ואתה חייב להיות חד, להבין שהמסר צריך להיות ברור - ואת כל הכלים האלה מקבלים בויצו חיפה. מדברים איתך בגובה העיניים, ישר ולעניין - בצורה מאוד נקייה וללא מניירות. עם הדרייב והתשוקה שתביאו איתכם – ויצו חיפה יקחו אתכם רחוק מאוד. למתלבטים לגבי לימודי עיצוב -
"הכי חשוב שתמיד תלכו עם האינטואיציה הפנימית שלכם – היא המצפן הטוב ביותר שיהיה לכם מבחינה מקצועית ובויצו חיפה יודעים לפתח את "המצפן" הזה. "
כשמגישים עבודה ללקוח – כדאי תמיד לחשוב על עוד משהו קטן שאפשר להוסיף - משהו מבריק, חכם - שייתן ניצוץ. הלקוח יזכור זאת.
נפתחה ההרשמה
נותרו מקומות אחרונים!
התחנה הראשונה שלך מתחילה כאן
לפרטים ולמידע נוסף:
תודה על פנייתך,
נחזור אליך בהקדם